scheepvaartnieuws.punt.nl
Laatste reacties
    Copyright
    <![CDATA[]]>
     
     
    Heeft U nieuws en / of foto's voor plaatsing op SCHEEPVAARTNIEUWS,
     
     
    stuur dan een e-mail naar: scheepvaart1@gmail.com
     
     
            Gastenboek
     
     
     
    -----------------------------------------------------------
     
     
     
     
      <- English

    Disclaimer

    • Ik kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de publicatie van teksten of afbeeldingen. Teksten en afbeeldingen op deze site worden, voor zover mogelijk, in goed overleg met de eigenaar daarvan geplaatst. Maar ik kan niet altijd de bron van eventuele toegestuurde afbeeldingen achterhalen om toestemming te kunnen vragen. Mocht u een afbeelding aantreffen, waar copyright op rust, neemt u dan contact met scheepvaart1@gmail.nl  De afbeelding wordt dan verwijderd.
    •  
    • Copyright:
      Op alle foto's en teksten op deze site rust copyright.
      Foto's kunnen gedownload worden, maar uitsluitend voor prive gebruik en mogen niet voor publicatie gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming.
      Ook bij overname op een andere website altijd eerst contact opnemen met scheepvaart1@gmail.nl
    •  
      Foto's voor publicatie:
      Zou u één of meerdere foto's voor publicatie willen gebruiken, neem dan contact met scheepvaart1@gmail.nl
      op voor eventueel de voorwaarden
    Gezien op donderdag 26 juli de zonsondergang bij de pier in IJmuiden
     
    foto: S. Wolf
     
     
     
     
     
     
    Zeevrachtenmarkt: Jonge containerschepen naar de sloop
    De prijs van ijzererts blijft dalen, maar dat doet de invoer in China nog niet stijgen. De verwachting is dat de Chinese staalproductie de komende maanden nog verder zal dalen. Door de tropische stormen in Azië stegen de vrachtprijzen voor ertsreizen van West-Australië naar China wel even tot bijna $ 9 per ton om vervolgens weer te dalen tot onder $ 7.
     
    De daginkomsten van de capesizers bedragen nauwelijks $ 4000, dik onder de operationele kosten. Voor heel veel reders, niet alleen van de droge bulkers maar ook van de tankers, is de vraag hoe lang je kunt overleven als je dagelijks verlies lijdt en de banken niet meer bereid zijn om krediet te geven. Bankiers worden al eeuwenlang beschuldigd dat ze paraplu's verstrekken bij mooi weer en deze weghalen zodra het regent. Maar hier zijn het toch vooral de reders die de hand in eigen boezem moeten steken. Zij zijn de ‘deskundigen' die met prachtige toekomstbeelden de bankiers overtuigden dat veel nieuwbouw nodig was en winstgevend zou zijn. Overigens kunnen reders die zich de lessen van het verleden herinnerden en niet aan het ‘bestellen omdat anderen bestellen' meededen, nu voor weinig geld prima schepen kopen
     
    Bron: SCHUTTEVAER

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl