scheepvaartnieuws.punt.nl
Laatste reacties
    Copyright
    <![CDATA[]]>
     
     
    Heeft U nieuws en / of foto's voor plaatsing op SCHEEPVAARTNIEUWS,
     
     
    stuur dan een e-mail naar: scheepvaart1@gmail.com
     
     
            Gastenboek
     
     
     
    -----------------------------------------------------------
     
     
     
     
      <- English

    Disclaimer

    • Ik kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de publicatie van teksten of afbeeldingen. Teksten en afbeeldingen op deze site worden, voor zover mogelijk, in goed overleg met de eigenaar daarvan geplaatst. Maar ik kan niet altijd de bron van eventuele toegestuurde afbeeldingen achterhalen om toestemming te kunnen vragen. Mocht u een afbeelding aantreffen, waar copyright op rust, neemt u dan contact met scheepvaart1@gmail.nl  De afbeelding wordt dan verwijderd.
    •  
    • Copyright:
      Op alle foto's en teksten op deze site rust copyright.
      Foto's kunnen gedownload worden, maar uitsluitend voor prive gebruik en mogen niet voor publicatie gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming.
      Ook bij overname op een andere website altijd eerst contact opnemen met scheepvaart1@gmail.nl
    •  
      Foto's voor publicatie:
      Zou u één of meerdere foto's voor publicatie willen gebruiken, neem dan contact met scheepvaart1@gmail.nl
      op voor eventueel de voorwaarden
    Gezien op donderdag 26 juli de zonsondergang bij de pier in IJmuiden
     
    foto: S. Wolf
     
     
     
     
     
     
    Soli deo Gloria
    SOLI DEO GLORIA
    5.1912 Scheepswerf Gebr. J.& G. Verstockt, Martenshoek ( - )
    140 b, 84 n, 210 d - L x B x H = 26,75 x 6,24 x 2,45 meter
    Stalen koftjalk
    t.w. 7 maart 1912; o. 7 mei 1912
    Klasse: Bureau Veritas - Brandmerk: 340 Z. GRON. 1927
    1912: 'LAMMECHIENA II', Harmannus Schling, Groningen
    1914: (7 januari) 'LAMMECHIENA II'. Nicolaas Wijnstok,
    Hoogezand/Groningen
    1915: (18 november) 'TROMP', Gebr. D.C. & J.G. Muhring, IJmuiden
    1927: (18 mei) 'TROMP'. Oege Schuitema, Groningen
    1934: (maart) in Groningen bij de N.V. Noord-Nederlandsche
    Scheepswerven verbouwd en voorzien van een 4-tew 3-cil dieselmotor
    van Humboldt-Deutzmotoren AG, Koln, type SV3M336 (nr. 296789/91)
    (195 x 315), 65 r.p.k.
    1936: (26 september) 'TROMP', Jannes Pattje, Waterhuizen
    1936: (9 oktober) 'TROMP', Geert Timmer, Slochteren
    1940: (2 maart) aan de ketting gelegd
    1940: (7 mei) 'TROMP', N. V. Zeelichter'Thames II'
    (M.J. van der Eb), Rotterdam
    1941: (4 augustus) onder Duits toezicht geplaatst
    en voer tot 1944: op het traject Groningen - Kiel v.v.
    1944: in Groningen opgelegd in de Oosterhaven
    1945: (15 april) door de Duitsers tot zinken gebracht nabij
    het botenhuis van de studentenvereniging in het verbindingskanaal:
    het schip zonk maar gedeeltelijk en kon de eerste week na de
    bevrijding van Groningen worden geborgen; in Groningen
    gerepareerd bij Scheepsbouw & Reparatiewerf J. Vos & Zoon
    1947: (15 april) 'MARAAT-V', N.V. Zeelichter 'Thames II'
    (M.J. van der Eb), Rotterdam
    1950: (april) in Rotterdam hij N.V. Scheepswerf H. de Hoog
    gehermotoriseerd: 4 tew 3 cil dieselmotor van Humboldt-
    Deutzmotoren AG, Koln (220 x 375), 125 r.p.k.
    1954: (24 februari) 'SOLI DEO GLORIA', Wopke Kalkhuis, Groningen
    1958: (oktober) in Vierverlaten bij Scheepswerf Barkmeijer
    verlengd: 165 b, 98 n, 255 d - L x B x H = 31,86 x 6,24 x 2,45 meter
    1962: (16 april) `SOLI DEO GLORIA', Willem Oudman, Thesinge/Groningen
    1965: (maart) in Delfzijl bij Deutz gehermotoriseerd:
    4 tew 4 cil. dieselmotor van Klockner-Humboldt-Deutzmotoren AG,
    Koln, 125 r.p.k. (afkomstig van de vuurtoren van Vlieland waar
    de motor als reserve-aggregaat stond opgesteld)
    1967: (15 januari) 'PMI NAVIGATOR', Liberation Steamship Company
    Inc., Manila (in Vierverlaten bij Scheepswerf Barkmeijer
    gehermotoriseerd: 2 tew 3 cil. dieselmotor van Klockner-Humboldt-
    Deutzmotoren AG, K6ln (220 x 360), 150 r.p.k., voorzien van
    het oorspronkelijk zeiltuig en verbouwd tot opleidingschip.
    Het vertrok in maart 1967 voor een tocht van ca. 10.000 mijl
    naar Manila. Het schip zou via de Middellandse Zee varen,
    maar kon door de blokkade van het Suez-kanaal na de zesdaagse
    oorlog niet verder dan Gibraltar; verkocht en in de vaart
    als vissersvaartuig, later als stenenvisser vanuit Gibraltar.
    1996: (12 april) als `GRAZIA' in de vaart als zandzuiger
    met als thuishaven Palermo

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl