scheepvaartnieuws.punt.nl
Laatste reacties
    Copyright
    <![CDATA[]]>
     
     
    Heeft U nieuws en / of foto's voor plaatsing op SCHEEPVAARTNIEUWS,
     
     
    stuur dan een e-mail naar: scheepvaart1@gmail.com
     
     
            Gastenboek
     
     
     
    -----------------------------------------------------------
     
     
     
     
      <- English

    Disclaimer

    • Ik kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de publicatie van teksten of afbeeldingen. Teksten en afbeeldingen op deze site worden, voor zover mogelijk, in goed overleg met de eigenaar daarvan geplaatst. Maar ik kan niet altijd de bron van eventuele toegestuurde afbeeldingen achterhalen om toestemming te kunnen vragen. Mocht u een afbeelding aantreffen, waar copyright op rust, neemt u dan contact met scheepvaart1@gmail.nl  De afbeelding wordt dan verwijderd.
    •  
    • Copyright:
      Op alle foto's en teksten op deze site rust copyright.
      Foto's kunnen gedownload worden, maar uitsluitend voor prive gebruik en mogen niet voor publicatie gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming.
      Ook bij overname op een andere website altijd eerst contact opnemen met scheepvaart1@gmail.nl
    •  
      Foto's voor publicatie:
      Zou u één of meerdere foto's voor publicatie willen gebruiken, neem dan contact met scheepvaart1@gmail.nl
      op voor eventueel de voorwaarden
    Gezien op donderdag 26 juli de zonsondergang bij de pier in IJmuiden
     
    foto: S. Wolf
     
     
     
     
     
     
    Drukke nacht voor Kustwacht
    Het onstuimige weer heeft afgelopen nacht de nodige incidenten veroorzaakt op de Noordzee.

    Om 03.50 uur meldde het onder Nederlandse vlag varende containerschip ‘Flintercarrier’ dat aan dek twee containers waren omgevallen. Het schip bevond zich op dat moment ongeveer 25 kilometer west van Goeree. Doordat de containers op het ankerspil waren gevallen kon het schip ook niet ten anker komen en besloot door te varen naar Zeebrugge. De autoriteiten aldaar hebben nog geen toestemming gegeven om de haven binnen te varen. Momenteel is overleg gaande over de toelatingseisen.
     
    Gezien de Flintercarrier op de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland
     
    FLINTERCARRIER
    Bouwjaar: 2007, imonummer: 9365960, gt: 7999
    Eigenaar: Flintercarrier B.V., Rotterdam
    Beheer: Flinter Shipping B.V.
    Casco: Nanton Mingde Heavy Industry Co. Ltd., Tongzhou
    Gebouwd: IHDA Shipbuilding Service B.V. / 253
    LxBxH: 141,60 x 20,95 x 9,50 meter
    Vermogen: 12565 pk, snelheid: 18,5 knoop
    Roepnaam: PHOR, indienst: 10-07-2008
     
    foto: A. Goedendorp
     
     
    Om 04.00 uur meldde de onder de vlag van St. Vincent and Grenadines varende sleepboot ‘Serval’ dat het zijn sleep was verloren op ongeveer 18 kilometer west van Texel. De sleep bestaat uit een leeg casco van 104 meter lang. Het casco drift in zuidzuidwestelijke richting. De Kustwacht sleepboot ‘Ievoli Black’ is ter plaatse, maar kan geen sleepverbinding tot stand brengen, omdat op het casco geen mensen aanwezig zijn. Een bergingsbedrijf van Terschelling heeft een contract met de eigenaar gesloten om het casco te bergen.
    Verder vroegen acht jachten op de Noordzee en het IJsselmeer gedurende de nacht om hulp. Zij zijn door diverse reddingboten en bergers geholpen.
     
    Gezien de Serval te IJmuiden
     
    foto: H. Blomvliet
     
     

    Om 10.10 uur vanochtend meldde het Maltezer containerschip ‘Wilson Leer’ dat het een zestal stalen brugelementen had verloren, 30 kilometer west van IJmuiden. Vier elementen zijn gezonken in de IJ-geul, de toegang tot IJmuiden en Amsterdam. Het schip was zelf niet in problemen en heeft inmiddels zijn reis naar Zweden voortgezet. Rijkswaterstaat onderzoekt wat de gevaren zijn voor de scheepvaart en plaatst wrakboeien.
     
    1ste UPDATE

    Voortgang incidenten op de Noordzee.

    Het containerschip ‘Flintercarrier’, dat vannacht schade aan dek opliep door omvallende containers, ligt nog op de rede van Zeebrugge.
    Er wordt nog onderhandeld in welke haven het schip binnen mag lopen.

    Het door de sleepboot ‘Serval’ verloren casco is om 12.35 uur vastgemaakt door de sleepboot ‘Hunter’ van Bergingsbedrijf Noordgat van Terschelling en wordt naar Harlingen gebracht.

    De brugdelen die door het schip ‘Wilson Leer’ waren verloren en in de IJ-geul terecht zijn gekomen, vormen mogelijk een obstakel voor de scheepvaart van en naar IJmuiden. De door het schip opgegeven posities waar de brugdelen zijn gezonken, liggen aan de noordkant van de IJ-geul, maar onderzoek door Rijkswaterstaat moet de exacte positie opleveren. Hiervoor is het vaartuig ‘Arca’ onderweg gegaan. De scheepvaart wordt door het Kustwachtcentrum geïnformeerd middels een navigatiebericht.
     
    2de UPDATE
     
    Het containerschip ‘Flintercarrier’ is inmiddels onderweg naar Rotterdam om daar de schade aan dek door omvallende containers te bepalen en te repareren. Volgens de rederij liet de besluitvorming in Zeebrugge te lang op zich wachten.
    Het casco dat ter hoogte van Texel was verloren door de sleepboot ‘Serval’ wordt momenteel door de sleepboot ‘Hunter’ van bergingsbedrijf Noordgat naar Harlingen gebracht. Kustwachtvaartuig ‘Ievoli Black’ begeleidt het konvooi tot vanavond 18.00 uur.
    Het vaartuig ‘Arca’ is onderweg naar IJmuiden om daar onderzoek te doen naar de exacte positie en de ligging van de door het schip ‘Wilson Leer’ vanmorgen verloren brugdelen in de IJ-geul.
     
    Bron: Nederlandse Kustwacht

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl