scheepvaartnieuws.punt.nl
Laatste reacties
    Copyright
    <![CDATA[]]>
     
     
    Heeft U nieuws en / of foto's voor plaatsing op SCHEEPVAARTNIEUWS,
     
     
    stuur dan een e-mail naar: scheepvaart1@gmail.com
     
     
            Gastenboek
     
     
     
    -----------------------------------------------------------
     
     
     
     
      <- English

    Disclaimer

    • Ik kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de publicatie van teksten of afbeeldingen. Teksten en afbeeldingen op deze site worden, voor zover mogelijk, in goed overleg met de eigenaar daarvan geplaatst. Maar ik kan niet altijd de bron van eventuele toegestuurde afbeeldingen achterhalen om toestemming te kunnen vragen. Mocht u een afbeelding aantreffen, waar copyright op rust, neemt u dan contact met scheepvaart1@gmail.nl  De afbeelding wordt dan verwijderd.
    •  
    • Copyright:
      Op alle foto's en teksten op deze site rust copyright.
      Foto's kunnen gedownload worden, maar uitsluitend voor prive gebruik en mogen niet voor publicatie gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming.
      Ook bij overname op een andere website altijd eerst contact opnemen met scheepvaart1@gmail.nl
    •  
      Foto's voor publicatie:
      Zou u één of meerdere foto's voor publicatie willen gebruiken, neem dan contact met scheepvaart1@gmail.nl
      op voor eventueel de voorwaarden
    Gezien op donderdag 26 juli de zonsondergang bij de pier in IJmuiden
     
    foto: S. Wolf
     
     
     
     
     
     
    Costa Concordia flinke operatie voor Smit
    Smit Salvage en Fratelli Neri hebben een flinke klus aan het verwijderen van de olie uit de gekapseisde Costa Concordia. De plannen zijn nu in detail uit de doeken gedaan.
     
    Bij de Costa Concordia komen twee schepen te liggen; het ene bevat een pompsysteem om de olie mee op te pompen, de andere is een tanker.
     
    Ingenieus boorsysteem
    De bergers hebben de brandstoftanks van de Costa Concordia al gedeeltelijk voorbereid op de berging van de stookolie. In elke tank worden door duikers twee gaten geboord. Dat gebeurt met een ingenieus boorsysteem
     
    Zeewater vervangt olie
    Een pomp aan boord van een schip van Smit haalt dan via het ene gat de olie naar buiten; via het andere gat wordt zeewater in de tank gelaten.
     
    Ruwe zee gooit roet in het eten

    De ruwe zee heeft de planning van Smit wel in de war gestuurd. Door de golfslag is het te gevaarlijk om met de twee schepen tegen het omgeslagen passagierschip aan te gaan liggen.

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl