scheepvaartnieuws.punt.nl
Laatste reacties
    Copyright
    <![CDATA[]]>
     
     
    Heeft U nieuws en / of foto's voor plaatsing op SCHEEPVAARTNIEUWS,
     
     
    stuur dan een e-mail naar: scheepvaart1@gmail.com
     
     
            Gastenboek
     
     
     
    -----------------------------------------------------------
     
     
     
     
      <- English

    Disclaimer

    • Ik kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor de publicatie van teksten of afbeeldingen. Teksten en afbeeldingen op deze site worden, voor zover mogelijk, in goed overleg met de eigenaar daarvan geplaatst. Maar ik kan niet altijd de bron van eventuele toegestuurde afbeeldingen achterhalen om toestemming te kunnen vragen. Mocht u een afbeelding aantreffen, waar copyright op rust, neemt u dan contact met scheepvaart1@gmail.nl  De afbeelding wordt dan verwijderd.
    •  
    • Copyright:
      Op alle foto's en teksten op deze site rust copyright.
      Foto's kunnen gedownload worden, maar uitsluitend voor prive gebruik en mogen niet voor publicatie gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming.
      Ook bij overname op een andere website altijd eerst contact opnemen met scheepvaart1@gmail.nl
    •  
      Foto's voor publicatie:
      Zou u één of meerdere foto's voor publicatie willen gebruiken, neem dan contact met scheepvaart1@gmail.nl
      op voor eventueel de voorwaarden
    Gezien op donderdag 26 juli de zonsondergang bij de pier in IJmuiden
     
    foto: S. Wolf
     
     
     
     
     
     
    Laatste artikelen
    28 september 1994
     
    De veerboot 'Estonia' van de Estonian Steamship Lines, op weg van Tallin naar Stockholm, komt op de Baltische zee in zwaar weer terecht en slaat lek bij de boegdeuren. Het schip vergaat binnen 30 minuten. Bij de ramp komen van de in totaal 989 passagiers 852 om het leven, waaronder een Nederlandse vrachtwagenchauffeur. Naderhand worden geen pogingen meer ondernomen, o.m. door een besluit van de Zweedse regering, om tot berging van de 'Estonia' over te gaan.

    Bron: persbericht ANP 27-09-2004

    Lees meer...
    Gezien de Velebit op donderdag 27 september in het Noordzeekanaal met bestemming Amerikahaven in Amsterdam
     
    foto's: H. Blomvliet
     
     
    Lees meer...
    De vier ACT-kranen van de Amsterdamse haven varen voorlopig niet door het Noordzeekanaal.
     
    De knalrode torenhoge kranen staan in Amsterdam op pontons te wachten voordat ze naar Spanje kunnen worden gesleept, maar transporteur Wagenborg heeft donderdag vanwege de weersverwachtingen op zee het zware transport voorlopig uitgesteld.
     
    Bron: IJMUIDER COURANT
     
    Het transport gezien op woensdag 26 september in de Westhaven te Amsterdam
     
    foto: H. Blomvliet
     
    Lees meer...
    Gezien de Esmeralda op woensdag 26 september op de Nieuwe Waterweg bij Rozenburg
     
    ESMERALDA
    Bouwjaar: 1999, imonummer: 9181170, gt: 10532
    Eigenaar: Esmeralda Maritime Inc., Monrovia
    (Triton Schiffahrts GmbH & Co. KG)
    Beheer: Seatrade Groningen B.V.
    Gebouwd: Iwagi Zosen K.K., Iwagi / 179
    LxBxH: 151,99 x 23,00 x 13,00 meter
    Vermogen: 13775 pk, snelheid: 21,0 knoop
     
    foto: W. Boender
     
    Lees meer...
    Gezien de Odyssea Duke op donderdag 27 september tussen de pieren in IJmuiden met bestemming Gibraltar
     
    ODYSSEA DUKE
    Bouwjaar: 1998, Lengte x breedte: 61 meter x 12 meter
    Gross Tonnage: 939, waterverplaatsing: 1226 t
    Vlag: Vanuatu [VU], roepnaam: YJQX3
    IMO: 9200110, MMSI: 576477000
    Owner: Odyssea Vessels Inc., Port Vila
     
    foto's: S. Wolf
     
     
    Lees meer...
    Gezien de Bro Garland op donderdag 27 september tussen de pieren in IJmuiden met bestemming Sonthaven te Amsterdam
     
    BRO GARLAND
    Bouwjaar: 2009, imonummer: 9393345, gt: 4107
    Eigenaar: Bro Go B.V. & Thun II B.V., Delfzijl
    Beheer: Marin Ship Management B.V.
    Gebouwd: Scheepswerf Ferus Smit B.V., Westerbroek / 387
    LxBxH: 114,66 x 15,30 x 6,75 meter
    Vermogen: 3342 pk, snelheid: 13,0 knoop
    Roepnaam: PBLW, indienst: 29-05-2009
     
    foto's: S. Wolf
     
     
    Lees meer...

    De bemanning van het cruiseschip Costa Concordia is door een vakblad uitgeroepen tot zeevaarders van het jaar. Het schip liep in januari op de rotsen voor de kust van Toscane en kapseisde. Bij het ongeluk kwamen 32 mensen om het leven.

    Volgens het blad Lloyd's List is het aan de kwaliteiten van de bemanning te danken dat er bij de ramp niet meer doden zijn gevallen. "Ze lieten onvervalste voorbeelden van moed en professionaliteit zien", zegt het blad.

    De schuld voor de scheepsramp wordt grotendeels neergelegd bij de kapitein van de Costa Concordia. Deze Francesco Schettino wordt door justitie vervolgd wegens doodslag, het veroorzaken van schipbreuk en het voortijdig verlaten van het schip.
     
    Bron: NOS
    Lees meer...
    Gezien de Oceanic op donderdag 27 september tijdens bunkering aan de Lloydkade te Rotterdam
     
    OCEANIC
    Bouwjaar 2012, imonummer 9624550, gt 2999, draagv. 3750
    Casco gebouwd door Partner Shipyard Sp.z.o.o. te Stettin
    en afgebouwd bij Hartman Marine Shipbuilding B.V. / 5
    voor Global Seatrade B.V. uit Urk
    Beheer Amasus Shipping B.V., roepnaam PBYH
     
    foto: R. Pieterssen
     
     
    Later gezien op de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland
     
    foto: F. de Lijster
     
    Lees meer...
    Een Chinese ijsbreker is donderdag aangemeerd in Shanghai na een reis van de Grote Oceaan via de Noordelijke IJszee naar de Atlantische Oceaan. Het is het eerste Chinese schip dat via de Noordelijke IJszee naar de Atlantische Oceaan is gevaren.

    De ijsbreker, de Sneeuwdraak, meerde in Shanghai aan na een missie van drie maanden, aldus het Chinese arctische onderzoekscentrum. De honderdnegentien bemanningsleden voerden onder andere bij IJsland een onderzoek uit. Ook heeft de Sneeuwdraak 'informatie uit de eerste hand over het navigeren in de Noordelijke IJszee en het oceanische milieu', aldus het onderzoekscentrum in een verklaring.

    China poogt zijn invloed in het noordpoolgebied uit te breiden, omdat er naar verwachting veel minerale rijkdommen, olie en gas in het gebied te vinden zijn. Bovendien is een vaarroute via de Noordelijke IJszee een steeds reëlere mogelijkheid, nu de ijskappen steeds sneller smelten. Deze vaarroute is veertig procent sneller dan de alternatieve route via de Indische Oceaan, het Suezkanaal en de Middellandse Zee.

    China lobbyt voor een permanente waarnemersstatus bij de acht leden tellende Arctische Raad in een poging invloed te vergaren.

    Lees meer...
     
    Gezien de Smit Komodo op donderdag 27 september tijdens aankomst in IJmuiden met bestemming Haringhaven Bunkerkade
     
    SMIT KOMODO
    Bouwjaar: 2005, imonummer: 9328273, roepnaam: C6VD5
    Eigenaar: Smit Komodo B.V., Nassau
    Beheer: Smit Singapore Pte Ltd.
    Gebouwd: Keppel Singmarine (Pte) Ltd., Singapore / 286
     
    foto's: S. Wolf
     
     
    Lees meer...
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl